Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(1)
Placówka
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
(1)
Kłobucka 14 (BD37)
(9)
Autor
Świercz, Joanna
(3)
Grochowska, Lucyna
(1)
Mostowski, Krzysztof
(1)
Płońska, Anna (matematyk)
(1)
Simonides, Dorota (1928- )
(1)
Szurek, Michał (1946- )
(1)
Zawadowski, Wacław (1931- )
(1)
Świć, Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(6)
Nauczyciele matematyki
(3)
Klasa 6.
(2)
Rodzice
(2)
Dzieci
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Temat
Matematyka (przedmiot szkolny)
(5)
Matematyka
(3)
Gry edukacyjne
(2)
Folklor
(1)
Klocki Lego
(1)
Kody
(1)
Liczby
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Przyroda
(1)
Stworzenie świata
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(4)
Poradnik
(3)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Legendy i podania polskie
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Matematyka
(7)
Edukacja i pedagogika
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka pomaga w przygotowaniu uczniów do konkursów, a także do egzaminu ósmoklasisty. W programie nauczania zwraca się coraz większą uwagę na dowodzenie i dlatego w tym zbiorze zostały zebrane przede wszystkim zadania typu "udowodnij", które sprawiają uczniom najwięcej trudności, a najbardziej rozwijają logiczne myślenie. W prosty i dokładny sposób zostały opisane ich rozwiązania, tak aby każdy uczeń mógł samodzielnie popracować nad nimi. Przed zadaniami umieszczone są również wskazówki oraz teoria, które potrzebne są do ich zrozumienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„[...] Oswajanie się z kalkulatorami w szkole napotyka duże opory. Te opory są bardzo trudne do przezwyciężenia, ale warto spróbować. To nie może być zarządzenie odgórne. Trzeba przekonać cały zespół nauczycieli. Książka została podzielona na kilka części. W pierwszej pojawia się opis możliwości zwykłego kalkulatora wraz z przykładami i ćwiczeniami rozwijającymi pamięć. W drugiej umieszczono przykłady do samodzielnego rozwiązywania. W trzeciej i dalszych częściach - zadania i problemy (wymagające nieco większej wiedzy matematycznej) wraz z przykładowymi rozwiązaniami i odpowiedziami do zadań oraz komentarzem. Przedstawiamy również różne propozycje rozwiązań zadań i niektóre odpowiedzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera zadania z dwóch edycji Maratonu Matematycznego z lat 2016/2017 i 2017/2018. Uczestnicy Maratonu Matematycznego zmagają się z zestawami zadań matematycznych, rywalizując w trzech kategoriach wiekowych: junior młodszy (klasy IV-VI szkoły podstawowej), junior starszy (klasy VII-VIII szkoły podstawowej i III gimnazjum), senior (uczniowie liceum i technikum). W każdym miesiącu ukazuje się jeden zestaw z pięcioma zadaniami dla każdej grupy. W większości są to zadania otwarte, ale nie brakuje też zadań typu prawda/fałsz oraz łamigłówek matematycznych. W poczynaniach uczestników konkursu można doszukać się podobieństw do wysiłku maratończyka na trasie biegu - stąd wzięła się właśnie nazwa konkursu - Maraton Matematyczny. Najlepsi i najwytrwalsi uczniowie osiągają metę, docierając aż do finału, który odbywa się Dniu Liczby π.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego ludzie już u samego zarania swoich dziejów tworzyli mity, najrozmaitsze legendy i baśnie i przekazywali je następnym pokoleniom? Czy tylko dlatego, że tak długo nie istniały ani kino, ani telewizja? Jeśli zastanowimy się nad charakterem wielu tych opowieści, dostrzeżemy bez trudu, że powstawały jako swoista skarbnica wiedzy o początkach świata i wszechrzeczy, wyłanianiu się porządku społecznego i moralnego. Tym samym stawały się świadectwem potrzeby zrozumienia otaczającej rzeczywistości, oswajania tego, co nieznane i obce, a nade wszystko – odnalezienia sensu i sposobu życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kształty i kolory matematyki : wycieczka z klockami LEGO / Michał Szurek. - Wydanie pierwsze. - Opole : Wydawnictwo Nowik, 2017. - 71, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
„Publikacja Kształty i kolory matematyki. Wycieczka z klockami LEGO, która trafia do rąk Czytelników składa się z 5 części: Kolory i kształty, Czy „takie samo” jest zawsze „takie samo”?, Buduj, myśl i licz, Obrazy matematyczne oraz Zestaw dla pierwszaków – od podstawówki do uniwersytetu. Autor z pasją i zaangażowaniem, a także z towarzyszeniem barwnych i interesujących narracji tworzy opowieści o matematyce, wykorzystując klocki LEGO jako inspirujący materiał, pozwalający budować modele różnych pojęć matematycznych. Czytając opowiadania i propozycje zadań, towarzyszy się Autorowi w odkrywaniu możliwości, jakie stwarzają klocki w procesie wizualizacji matematycznych zagadnień – od prostych dostępnych uczniom w szkole podstawowej – po trudne pojęcia prezentowane dopiero w szkole wyższej. Jednocześnie ma się wrażenie, że Autor, dzieląc się z Czytelnikiem swoimi odkryciami i twórczymi pomysłami, jest zaciekawiony jakie rozwiązania zaproponują młodzi odbiorcy, ale także rodzice, nauczyciele i opiekunowie, którzy zechcą pobawić się w taki sposób z dziećmi. Zachęcam Czytelników do podjęcia tego wyzwania i dzielenia razem z Autorem radości odkrywania i tworzenia matematyki oraz czerpania satysfakcji z pogłębionego jej rozumienia”. (Z przedmowy prof. UW dr hab. Małgorzaty Żytko)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Gdzie się ukrył kod? Jak go znaleźć? Co on właściwie oznacza? Jak go stworzyć? Coraz częściej temat kodowania, programowania przewija się w rozmowach rodziców, nauczycieli, w mediach. Od września 2017 nauką programowania objęci zostaną wszyscy uczniowie szkół podstawowych. Jak mogą wyglądać takie zajęcia? Czy zawsze do ich przeprowadzenia niezbędny jest sprzęt komputerowy? Absolutnie nie, podstawowe zagadnienia programistyczne można wdrażać podczas zabaw bazujących na aktywności uczniów – bez użycia tabletów, smartfonów czy komputerów. Zabawy wprowadzające dzieci w świat kodowania sprawdzą się zarówno w przedszkolu, szkole jak i w domu, trzeba je tylko starannie dobrać do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci. Jesteś nauczycielem i boisz się wprowadzać elementy kodowania, a może rodzicem, który chciałby spróbować kodowania razem z dzieckiem? Myślę, że ta książka będzie odpowiedzią na Twoje potrzeby. Każdy rozdział to propozycja zabaw z wykorzystaniem innego materiału dydaktycznego. Zabawy pogrupowałam i oznaczyłam symbolami, dzieląc je na odpowiednie dla dzieci w wieku przedszkolnym, uczniów klas 1–3 i zabawy do wykorzystania w domu, z rodzicami. Należy pamiętać jednak, że podział jest umowny, przygotowany na bazie uśrednionych możliwości dzieci w danym wieku, nie uwzględnia specyfiki danej grupy, potrzeb i możliwości rozwojowych konkretnego dziecka, warto więc przejrzeć wszystkie propozycje aktywności i wybrać te, które będą najlepiej odpowiadać naszym potrzebom. Zachęcam również do potraktowania zaproponowanych przeze mnie zabaw jako bazy, która może być modyfikowana w dowolny sposób. Ostatni rozdział przeznaczyłam na zabawy wprowadzające dzieci do pracy z wykorzystaniem komputerów, to taki łącznik między „kodowaniem na dywanie“, a pracą w aplikacjach tabletowych lub na komputerze. Drogi Czytelniku, mam nadzieję, że znajdziesz tu coś dla siebie.“
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera ponad 1600 zadań zebranych w 55 zestawów, które służą do gry w bingo matematyczne. Zasady tej gry są bardzo proste i może w nią grać każdy, potrzeba tu jedynie kartki papieru i czegoś do pisania. Zadania są opracowywane z myślą o uczniach klas IV-VI szkoły podstawowej. Konstrukcja książki umożliwia ćwiczenie ponad 80% umiejętności wymienionych jako konieczne w podstawie programowej z matematyki dla II etapu edukacyjnego. Prezentowany zestaw gier jest sprawdzoną przez nauczycieli w Polsce doskonała propozycją dla tych spośród nich, którym nie wystarczają przykłady podane w podręcznikach, a są świadomi faktu, że ich uczniowie nie w pełni opanowali ćwiczone na lekcji umiejętności. Przedstawiona w książce metoda pracy stanowi skutecznie narzędzie do wykorzystania w czasie lekcji powtórzeniowych, utrwalania wiedzy pod koniec semestru czy roku szkolnego. Innym praktycznym zastosowaniem bingo jest użyteczność w sytuacji, gdy pełni się zastępstwo w innej klasie. Bingo matematyczne pomoże także rodzicom, którzy starają się pomóc w kształtowaniu umiejętności matematycznych swoich dzieci. Zadania zawarte w książce są niewątpliwie ciekawą alternatywą dla zadań zawartych w zeszytach ćwiczeń czy podręcznikach do nauki matematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Matma inaczej : kodowanie czyli Pomysły na przełamanie lekcyjnej rutyny / Joanna Świercz. - Wydanie pierwsze. - Opole : Wydawnictwo Nowik Sp. j., 2020. - 112 stron : ilustracje (głównie kolorowe) ; 29 cm.
Bibliografia w postaci kodów QR.
Szanowni nauczyciele, drodzy rodzice, o tym, że matematyka to ważny przedmiot wiemy wszyscy. Dzieci jednak nie zawsze są tego świadome. Autorka od lat urozmaica lekcje, pokazując uczniom, że nie jest to przedmiot, którego trzeba się bać, bo czy nie lepiej jest zaprzyjaźnić się z „matmą” niż walczyć z matematyką? Książka Matma inaczej Kodowanie jest podsumowaniem trzyletniej przygody autorki z kodowaniem. Jako nauczyciel matematyki pracuje z przedszkolakami, uczniami klas I-III oraz klasami IV-VIII szkoły podstawowej. Na każdym z poziomów obecna jest matematyka w mniej lub bardziej sformalizowany przez podstawę programową sposób. Kodowanie podczas zajęć matematyki łączy w sobie nabywanie wiedzy matematycznej z umiejętnością programowania. Jest to programowanie bez prądu (off) - potrzebujemy jedynie kubków, maty, kredek i długopisów, natomiast starsi uczniowie potrzebują także smartfonów lub tabletów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Matma inaczej czyli Pomysły na przełamanie lekcyjnej rutyny / Joanna Świercz. - Wydanie drugie. - Opole : Wydawnictwo Nowik Sp. j., copyright 2019. - 63 strony : ilustracje (głównie kolorowe) ; 29 cm.
Szanowni nauczyciele, drodzy rodzice, o tym, że matematyka to ważny przedmiot wiemy wszyscy. Uczniowie jednak nie zawsze są tego świadomi. Joanna Świercz, autorka tej publikacji, pokazuje uczniom, urozmaicając ten przedmiot zabawami matematycznymi, że nie trzeba się bać tych lekcji, bo czy nie lepiej jest zaprzyjaźnić się z „matmą" niż walczyć z matematyką? W "Matma inaczej, czyli pomysły na przełamanie lekcyjnej rutyny: autorka prezentuje, jak wyglądają prowadzone przez nią lekcje matematyki dla uczniów w wieku 10-15 lat. Autorka pokazuje i podpowiada, jak realizować trudne a czasem i nudne tematy, czytelnik znajdzie tu też metody, do wykorzystania podczas lekcji powtórzeniowych. Zacznijcie je stosować, a sami zobaczycie jak bardzo zajęcia mogą się zmienić. Przekonajcie się, w jaki sposób można wykorzystać różnorakie narzędzia - i te najnowocześniejsze jak tablet czy smartfon, czy te bardziej „tradycyjne" - karty matematyczne, kości albo zaadaptowane na potrzeby zajęć gry planszowe, a nawet... packi na muchy. Publikacja będzie przydatna nauczycielom matematyki na lekcjach, ale także może inspirować do przeprowadzenia ciekawych zajęć dodatkowych. Warto korzystania z niej w pracy z uczniami o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Pomysły z "Matmy inaczej" sprawdzą się na obozach matematycznych, koloniach, zielonych szkołach i będą inspiracją do Tworzenia własnych zabaw - nie tylko matematycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej